Reynard - Huisstijl - Uitwerking compleet

Huisstijl – Reynard Bookstore

De ontwikkeling van deze huisstijl was een leuke uitdaging. Reynard is een hippe nieuwe boekenwinkel. Voor deze uitwerking heb ik heb me laten inspireren door de fabels van Jean de La Fontaine, aangezien de naam Reynard daar uiteraard ook een verwijzing naar is.

Omdat het een hippe nieuwe boekenwinkel is heb ik ervoor gekozen om een strak ontwerp te hanteren, rechte vormen, strakke (complementaire) kleuren en een strak font. Binnen het ontwerp heb ik de staart van Reynard leidend gemaakt. De driehoeken die in zijn staart terugkomen komen ook weer terug als bladzijde hoeken binnen de huisstijl, dit is weer een referentie is naar de boekenwinkel zelf. Deze “page tuner” kan weer in de marketing als worden benoemd, bijvoorbeeld: every book at Reynard is a page turner.

Gelijk aan het ontwerp van YourCommerce heb ik hier de keuze gemaakt om de kleuren blauw en oranje te gebruiken. Dit omdat in eerste instantie omdat dit complementaire kleuren zijn en doordat de staart van een vos (Reynard) oranje is. Ook zorgt de kleur oranje voor een positieve stemming.

De ontwikkeling van een huisstijl is belangrijk omdat je als merk sterker wordt, zorgt dat je dat een meer onderscheidend vermogen krijgt en herkenbaarder wordt als bedrijf.

Reynard - Logo Design

Bij de ontwikkeling van de huisstijl van Reynard heb ik gebruik gemaakt van de tool(s): Illustrator

Voor meer logo design kijk op de pagina Logo Design.

Background vector created by vectorpouch – www.freepik.com

Tags: No tags

Comments are closed.